MeMOOC online egyetem projekt zárórendezvény
Zárórendezvényéhez érkezett a TÁMOP-4.1.2.F-15/1-2015-0001 számú projekt, melynek célja a MeMOOC angol és magyar nyelvű on-line képzési központ létrehozása és üzemeltetése volt.
A projekt stratégiai célja az infokommunikációs technológiai szektor és a kiemelt húzóágazatok szakember utánpótlás képzésének minőségi és mennyiségi fejlesztése, hiszen csaknem tízezer nyitott informatikus pozíció van országszerte. Ha sikerülne mindenhová megfelelően képzett szakembert találni, az meglehetősen nagy GDP növekedést eredményezne.
A résztvevőket dr. Torma András rektor köszöntötte, majd dr. Deák Csaba kancellár beszélt a XXI.századi egyetemekről és a felsőoktatás jövőbeni lehetőségeiről. Ezt követően Lukácsné Huszti Mónika a projekt vezetője és dr. Kusper Gábor a projekt szakmai vezetője ismertette a projekt előkészítési és megvalósulási fázisait.
Dr. Kovács László intézetigazgató a Miskolci Egyetem, dr. Radványi Tibor az egri Eszterházy Károly Főiskola tanszékvezetője pedig a főiskola oldaláról mutatta be a projektben végzett munkát.
Horváth Ádám az IVSZ oktatási igazgatója az informatikus utánpótlás kihívásai címmel mutatott rá arra, hogy hiányszakma az informatikus és ez nemcsak Magyarországra, hanem az egész világra igaz. Valamit utalt arra is, hogy nagyon kevés a női programozó és ezen változtatni kell.
A MeMOOC online képzési központ várja a képzésbe bekapcsolódni kívánó jelentkezőket a felsőoktatásból lemorzsolódó informatikusokat, az egyetemek más karain tanuló hallgatókat és bárkit, akit érdekel az informatika világa nemcsak a régióból, hanem az ország bármelyik pontjáról, sőt határon túlról is.
Eddig több mint 700 ember regisztrált a www.memooc.hu, és több mint 3000 kurzus felvételénél járnak a csaknem 600 millió forintból megvalósult új online egyetemen.
A Miskolc Televízió Miskolci Napló című műsora és a minap.hu cikke az alábbi linkeken érhető el:
http://minap.hu/video/miskolci-naplo-20151125
http://minap.hu/cikkek/angol-es-magyar-nyelvu-online-kepzes-miskolci-egyetemen




