Mesterséges intelligencián alapuló adat fogadó rendszert fejleszt a Nextent Zrt.
Mesterséges intelligencián alapuló automatizált közüzemi fogyasztási adat fogadó rendszert fejleszt a Nextent Zrt.
A Nextent Informatika Zrt. intelligens, mesterséges intelligencián alapuló automatizált közüzemi fogyasztási adatot fogadó rendszer prototípusát fejleszti egy, az Európai Unió által finanszírozott kutatási program keretében. A projekt fő célkitűzése egy olyan innovatív megoldás létrehozása, amelynek segítségével a mérőóra-állás bejelentés a szolgáltató részéről teljes mértékben automatizálhatóvá váljon.
A fenti célt egy telefonon keresztül működő beszédvezérelt kommunikációs rendszer kifejlesztésével kívánja elérni a Nextent. A tervek szerint egy beszédfelismerő modul fogadja és dolgozza majd fel a fogyasztó által bediktált adatokat, majd ellenőrzi annak helyességét, és rögzíti az adatokat. A technológia emberierőforrás-takarékos, gyors és pontos munkavégzést tesz lehetővé. Külön előnye, hogy párhuzamosan, korlátlan számban képes fogadni és rögzíteni a fogyasztói mérőóra-állásra vonatkozó bejelentéseket. A fejlesztés beszédfelismerő és számértelmező modulokat is tartalmaz, melyek tökéletesítésében nagy szerepet kapnak a legújabb, mesterséges intelligencián alapuló technológiák, különösképpen a gépi tanulóalgoritmusok alkalmazása, illetve továbbfejlesztése. A vállalat a fejlesztést úgy kívánja kialakítani, hogy az integrálható legyen a felhasználó komplex IT-rendszereibe, hogy a projekt során elért eredmények az üzleti folyamatok szerves részévé válhassanak.
A rendszer rugalmas alkalmazhatóságának köszönhetően számos más területen is használható a kifejlesztett technológia. Bármely olyan szolgáltató, amely az ügyfelei adataival folyamatos információhoz kell jusson, hasznosíthatja az automata beszédfelismerő és adatrögzítő technológiát. A kifejlesztett technológia jól felhasználható nagyobb automata rendszerek részeként, ill. könnyen adaptálható más nyelvekre is.
A megoldással a cég a hazai piacon túl a nemzetközi piacon is meg szeretne jelenni, ezt az alkalmazott technológiák és módszertanok nyelvfüggetlensége teszi lehetővé.
A fejlesztés az idei év elején indult, az első prototípus várhatóan 2013 harmadik negyedévében kerül az ügyfelekhez. A kutatás-fejlesztési projekt a cég miskolci térségben található innovációs központjában valósul meg, a GOP-1.3.1-11/B-2011-0024 azonosító szám alatt futó beruházást az Új Széchenyi Terv keretében az Európai Unió 90.720.000 forinttal támogatja.
A Nextent Informatika Zrt., mint az Észak-Magyarországi Informatikai Klaszter egyik tagja, a pályázatot a klaszter támogatásával hívta életre, melynek tevékenységéről az alábbi oldalon tájékozódhatnak: http://www.infoklaszter.hu. A cégről és a fejlesztésekről bővebb információt a www.nextent.hu oldalon olvashatnak.
Nextent Informatika Zrt.
A Nextent Informatika Zrt. önálló, magyar magánszemélyek tulajdonában álló informatikai társaság, mely 1998 óta az informatikai alkalmazásfejlesztés és az ehhez kapcsolódó tanácsadási területek dinamikusan fejlődő szereplője. A vállalat a közép- és nagyvállalati szektor számára kínál az üzleti folyamatokat támogató, főként az adattárházakra, illetve jelentésrendszerekre fókuszáló fejlesztési és rendszerintegrátori, valamint az ehhez kapcsolódó tanácsadási szolgáltatásokat. A Nextent Informatika Zrt. piacvezető pozíciót tölt be a hangbányászat területén.
Saját fejlesztő csapatával innovatív, az ügyfelek igényeire szabott fejlesztési projekteket valósít meg elsősorban a saját ügyfélszolgálattal, call centerrel rendelkező ügyfelek számára. A cég saját fejlesztésű szoftverei közül, az ún. Miner család első tagjaként létrehozta Voice Miner névre keresztelt, nemzetközi szinten is egyedülálló technológiájú beszéd- és érzelemfelismerő rendszerét, mely rögzített ügyfélszolgálati telefonbeszélgetéseket képes automatikusan elemezni az ügyfél igényei alapján.
A Nextent Informatika Zrt. 2005-ben elnyerte a Hewitt „Év Legjobb Munkahelye” díjat, 2008-ban az Oracle „Leginnovatívabb partner” díjat, majd 2009-ben a HEA „Együtt a minőségi ügyfélszolgálatért” díjat. A cég különös figyelmet fordít a minőségbiztosításra, a belső folyamatok tökéletesítésére, így az ISO9001 minősítésen túl 2007-ben elnyerte az „Elkötelezettség a Kiválóságért” díjat, mely az „Európai Minőségi Díj” felé vezető út első lépcsőfoka. Innováció melletti elkötelezettségüket szintén elismerte már a szakma, hiszen Voice Miner rendszerük révén 2011-ben elnyerték az „IT Business Leadership Award” Különdíjat.
További információ:
NEXTENT INFORMATIKA ZRT.
Aszalós Kinga
marketing manager
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
VAGY
TAMARA HAGEN Cons.
Tóth Kamilla
Telefon: 06 209 279 818
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.