Építő kritika: tévhitek és tények munkáltatói márkaépítésről

"A vállalati döntéshozók szerint az erős és elismert munkáltatói márka, illetve a cég társadalmi felelősségvállalása, környezettudatossága a két legkevésbé releváns szempont a munkaerő megtartása szempontjából. A fiatal munkavállalók számára azonban éppen a jól eladható vállalati brand és a társadalmi felelősségvállalás a legfontosabb, amikor munkahelyet keresnek. A jelek szerint egy masszív ellentmondás van jelen a munkaerő piacon, ami kulcs lehet a fiatal munkavállalók elvándorlásában és nagyarányú fluktuációjában."

 

Építő kritika: tévhitek és tények munkáltatói márkaépítésről

A fenti idézet a GINOP-5.3.5-18-2018-00107 „Az információ, kommunikáció nemzetgazdasági ág munkaerő-piaci tünettérképe”  projekt keretében elvégzett munkaerőpiaci kutatás egyik eredménye. A projekt a tehetségek vonzását és megtartását vizsgálta az IKT szektorban, amit a mai napig kínzó munkaerőhiány sújt, így az abban, de azon kívül működő cégek számára is létfontosságú látni, de főleg megérteni, hogy mivel, hogyan csalogathatóak vissza, illetve tarthatók meg a fiatal szakemberek. Partnerünk az IVSZ – Szövetség a digitális gazdaságért, illetve az Enrawell Consulting Kft. által közösen elvégzett projekt több olyan megállapítással és tanulsággal szolgált, ami helyre teszi az ellentmondásokat, tisztázza a félreértéseket és közös nevezőre hozza az IKT cégeket és a fiatal IT szakembereket.

Bővebben:

 

 


×